Počítanie soba Boba (2. diel) - Jiřina Bednářová, Computer Press, 2007

6,21 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo
Počítanie soba Boba (2. diel) - Jiřina Bednářová, Computer Press, 2007
Počítanie soba Boba (2. diel) - Jiřina Bednářová, Computer Press, 2007

Počítanie soba Boba (2. diel)

Cvičenie pre rozvoj matematických schopností a logického myslenia pre deti od 4 do 6 rokov

Publikácia Počítanie soba Boba - 2. diel obsahuje: námety pre rozvoj matematických schopností pre deti vo veku od 4 do 6 rokov, pomocou ktorých sa rozvíjajú: používanie výrazov,... Čítať viac

4,9 188 hodnotení
2. diel série
Počítanie soba Boba
Vydavateľstvo
Computer Press, 2007
64 strán
54 minút čítania

Publikácia Počítanie soba Boba - 2. diel obsahuje: námety pre rozvoj matematických schopností pre deti vo veku od 4 do 6 rokov, pomocou ktorých sa rozvíjajú: používanie výrazov, ktoré vedú k porovnávaniu, zrovnávaniu... Čítať viac

  • Brožovaná väzba
  • Slovenčina
Vypredané

Zadajte e-mail a budeme vás informovať, keď bude kniha dostupná.

Dostupné v piatich knižniciach. Požičať v knižnici

Naši škriatkovia odporúčajú

Legendy & Latte - Travis Baldree, Zelený kocúr, 2024

Viac o knihe

Publikácia Počítanie soba Boba - 2. diel obsahuje:

* 1) námety pre rozvoj matematických schopností pre deti vo veku od 4 do 6 rokov, pomocou ktorých sa rozvíjajú:
o používanie výrazov, ktoré vedú k porovnávaniu, zrovnávaniu, vytvoreniu matematických predstav a pojmov
o myslenie, logické uvažovanie
o priestorové vnímanie
* 2) metodiku rozvoje matematických schopností pre rodičov a učiteľov, ktorá
o upozorňuje na úskalia pri nácviku predčíselných a neskôr číselných predstav
o zhrňuje zásady, ktoré by sa mali dodržiavať pri práci.

Dostávate do rúk knižku, ktorá je pokračovaním prvého dielu o sobovi nazvanom Bob, pomocou ktorého príbehu môžu deti už v predškolskom veku vstrebávať základné mentálne predpoklady matematického myslenia.

V publikácii sa opakujú a prehlbujú pojmy z dielu prvého, ktoré vyjadrujú množstvo, veľkosť, orientáciu v priestore a poradie. Spontánna znalosť týchto pojmov, je dôležitým predpokladom pre schopnosť abstrahovať číslo ako hodnotu. To znamená, že si dieťa uvedomí vlastnosť čísla, jeho poradie a jeho obsah. Číslom totiž vyjadriť množstvo, napríklad keď chceme kúpiť 3 kg jabĺk, číslom môžeme predmety, javy aj osoby pomenovať. Hovoríme napríklad, že hráč má číslo štyri, alebo sedadlo v divadle má číslo 38, pričom tieto mena napomáhajú rozlíšeniu od ostatných hráčov či sedadiel. Číslom môžeme vyjadriť poradie, keď si kúpime lístok do divadla do piateho radu, alebo počítame, že sme v rade pri pokladni šiesty.

Spontánna znalosť pojmov znamená, že ich používame bezprostredne, že sú súčasťou nášho vyjadrovania a predovšetkým sme zvnútornili ich presný a adekvátny obsah.

Dostávame sa tak k prehliadnutiu funkcií jazyka, jazyka ako nástroja myslenia. Prevažuje presvedčenie, že jazyk je predovšetkým nástrojom pre komunikáciu, jeho funkciou je, že si ľudia oznamujú svoje myšlienky, názory, príkazy a priania. Ako často však medzi ľuďmi dochádza k nedorozumeniam. Najčastejšie preto, že rozprávajú nepresne, nedokončia celú vetu, používajú neprimerané výrazy. Aj to je jedným z dôvodov, prečo je tak dôležité sa zamýšľať nad jednotlivými pojmami a uvedomovať si ich obsah v čo najširšom zmysle slova. Pre presnosť myslenia je rozvoj obsahu každého pojmu najzásadnejším predpokladom.

Preto autorka publikácie v každej úlohe nabáda rodičov, alebo učiteľov k tomu, aby nacvičovali v rôznych súvislostiach jednotlivé pojmy. Doporučovala by som, aby tí, čo s dieťaťom pracujú, pojmy stále opakovali a nabádali aj dieťa k tomu, aby neplnilo iba úlohu, ale slovne popisovalo, čo práve robí a odpovedalo na otázky celou vetou. Všetci sme boli v škole nabádaní k takýmto odpovediam, ale málo kedy sme si uvedomovali význam obdobnej výzvy. V skutočnosti ide o to, že až celá veta vyjadruje myšlienku. Presnosť myslenia potom môžeme merať presnosťou vyjadrovania.

Zámerom publikácie je aj rozvíjať u detí schopnosť pohybovať sa v obore do piatich. Nemusí doposiaľ poznať čísla. Pracuje sa iba s množstvom prvkov, ktoré číslo obsahuje. Ide opäť o to, aby boli u dieťaťa rozvinuté predpoklady pre matematické operácie, ktoré bude robiť v budúcnosti.
Čítať viac
Počet strán
64
Väzba
brožovaná väzba
Rozmer
210×300 mm
Hmotnosť
275 g
ISBN
8025114872
Rok vydania
2007
Edícia
Detská náučná edícia - predškoláci
Naše katalógové číslo
47004
Jazyk
slovenčina
2. diel série
Počítanie soba Boba
Vydavateľstvo
Computer Press
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

4,9 / 5

188 hodnotení

181
5
0
2
0

Ako sa páčila kniha vám?

Recenzie čitateľov


Vydavateľstvo Computer Press

Čítať viac

„Sme dokonca prvým druhom, ktorý vyletel zo Zeme a pristál nohami na Mesiaci. Ale prečo práve my? Prečo nebol banán prvým astronautom? Môže to znieť ako hlúpa otázka, geneticky sme však na 60 percent identickí s banánmi.“

Ľudskosť - Rutger Bregman, 2020
Ľudskosť
Rutger Bregman