Naši škriatkovia odporúčajú
Viac o knihe
Viazané v koži.
- Počet strán
- 124
- Väzba
- pevná väzba
- Rozmer
- 75×70 mm
- Hmotnosť
- 48 g
- ISBN
- 8088797039
- Rok vydania
- 2000
- Edícia
- Klenoty
- Naše katalógové číslo
- 30190
- Jazyk
- slovenčina
- Pôvod
- Francúzsko,
- Vydavateľstvo
- Pezolt PVD
- Účel knihy
- na rozvoj dieťaťa
- Jazyková úroveň
- A1 - pre začiatočníkov
- Štýl
- vojnový, tragický, psychologický, historický, dobrodružný, filozofický, cestopisný, duchovný, humorný, napínavý
- Pre koho
- pre mužov, pre dospelých, pre deti, young adult, new adult, pre ženy, pre deti a mládež
- Kategorizácia
Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!
Hodnotenia
Recenzie čitateľov
Ahojky, snažím se být poctivý čtenář. Především miluji čtení true crime, romantiky (i té duhové) a kus světové historie (druhá světová válka) ^^
Človek je osamelý aj medzi ľuďmi.
Ale oči sú slepé. Treba hľadať srdcom.
Tak malá kniha s tak veľkým posolstvom.
Skoro v každej kapitole bola myšlienka, ktorá prinúti čitateľa zamyslieť sa nad životom, priateľmi a samotnými vzťahmi.
Ani neviem čo viac k tejto knihe napísať. Mala by byť povinne v každej knižnici a aspoň raz za rok by si ju mal každý prečítať. Jej dej vás núti čítať pomaly a zamýšľať sa nad múdrosťami, ktoré ponúka.
Na konci som skoro plakala. Bolo to dojímavé. Autor na pár stranách vytvoril takú emóciu, ako sa nepodarí niektorým autorom ani počas celej knihy.
Chcela som ju. Kúpila som ju. Prečítala som ju. A teraz som spokojná, že aj taký klenot zdobí našu knižnicu. Čítať viac
Nádherne napísané madam Patrícia Poláková !!! Citlivá, rozhľadená a múdra osôbka ste ! Vrelo s Vami súhlasím ! Čítať viac
Antoine de Saint-Exupéry
Antoine de Saint-Exupéry sa narodil v Lyone ako jedno z piatich detí. Už od detstva ho fascinovali stroje, hlavne lokomotívy a lietadlá a všetko, čo s nimi súvisí. Po dvoch rokoch štúdia architektúry nastúpil v roku 1921 do vojenskej služby do leteckého pluku. Od tejto chvíle je jeho život spätý priamo alebo nepriamo s vojenským a civilným letectvom.
Po získaní skúseností vo Francúzsku pôsobí ako riaditeľ leteckej spoločnosti v Argentíne a organizuje priekopnícke lety s poštovými zásielkami ponad Kordillery: sám tu otvára nočnú prevádzku. Osobný nepokoj mu nedovoľuje zostávať dlhšiu dobu na jednom mieste, a tak často mení pôsobisko. Pokúša sa o priamy let z Paríža do Saigonu a v roku 1935 zažíva svoju azda nejväčšiu životnú haváriu, keď musí núdzovo pristáť 200 kilometrov od Káhiry a je s radistom Prévotom zachránený karavánou až po piatich dňoch blúdenia púšťou celkom vyčerpaný.
V roku 1938 pri núdzovom pristání iba zázrakom unikne smrti - z následkov početných zlomenín lebky sa však už nikdy celkom nezotaví. V roku 1939 nastupuje opäť ku svojej letke. Napriek nepriaznivému zdravotnému posudku dosiahne, že ako kapitán plní nebezpečné úlohy leteckého prieskumu. Po porážke Francúzska odchádza do Spojených štátov. Píše knihy a neustále usiluje o nové vojenské nasadenie. Až na základe intervencie Rooseveltovho syna môže opäť odísť k svojej letke a prejsť školením na nových strojoch.
31. 7. 1944 vzlietol ku svojmu ôsmemu a poslednému prieskumnému letu, ku ktorému získal špeciálny súhlas – vzhľadom k jeho veku mu bylo povolených iba päť letov. Z tohto letu sa však nikdy nevrátil. Jeho telo ani zvyšky jeho lietadla se nikdy nenašli a tento pozoruhodný spisovateľ prvej polovice našeho storočia a svojrázny filozof zmizol vo vodách Korzického prielivu, pravdepodobne zostrelený nemeckou stíhačkou.